zondag 1 juni 2008

Wedding Crashers

Ik neem aan dat de meeste mensen de film ´The Wedding Crashers´ wel gezien heeft. Zo niet: het gaat over twee jonge mannen die zichzelf een levenstijl hebben opgelegd door professioneel wedding crasher te worden. Wat zoveel betekend als naar de bruiloft te gaan van complete vreemden en maximaal te profiteren van het feest. Gratis te drinken, te feesten en vrouwen te ontmoeten. Hilarische film vind ik het. Ga het zien mocht je deze komedie gemist hebben.

M2 (mijn Amerikaanse vriendinnetje met vrij Europese opvattingen) en ik zijn fan geworden van de band genaamd ´Smooth as Silk´ deze dubieuze naam representeert aardig hun muziekstijl en uiterlijk. 5 donkere heren met extravagante pakken, hoeden doen funky en motown covers. Ze zijn ´smooth´, ze zijn ´slick´ en we vinden ze geweldig. Afgelopen vrijdag raakten we aan de praat met de zanger ´Dale Avant´ en vroegen we hem waar ze de volgende dag zouden optreden. Ze hadden een optreden op een bruiloft…… maar we mochten wel komen als we wilden. Bel maar even als je er bent, kom ik jullie ophalen aan de bar en overhandigde vervolgens zijn kaartje.

M2 en ik keken elkaar aan met ´excitement´ in de ogen en besloten meteen: we gaan ervoor. Dus zaterdag gingen we opgetut naar ´Walter Paytons Roundhouse´ waar de bruiloft plaatsvond. (Even een side step, de Roundhouse was ons wel bekend na een zondagochtend kateren aldaar met het Bloody Mary Buffet. Don´t ask.) We liepen de zaal binnen en zagen Dale en de band al zitten, aan hun eigen tafel Nr. 11. We werden hartelijk welkom geheten, kregen stoelen aan de tafel en wachten vol spanning af.

De taart werd aangesneden en vervolgens voerden de bruid en bruidegom elkaar taart. De eerste dans werd gedaan met bruid en vader. De bruid en bruidegom deden hun eerste dans. En dit alles terwijl de band hun soulnummertjes aan het spelen waren. En toen kon het feest echt gaan beginnen. M2 en ik op de dansvloer en gratis drankjes van de open bar. Toen de bruid en een aantal vriendinnen stonden te smoezen en wel heel oplettend naar ons aan het kijken waren riep M2:´Low profile! let´s sit down for a little while´. We werden er niet uitgegooid. Later hebben we ons weer op de dansvloer gewaagd. een wanneer een van de gasten ons vroeg of we er waren voor de bruid of bruidegom, antwoorden we dat we hier waren via Chris. Een naam die we hadden opgevangen en de getuige was van Tom (de bruidegom). Holly was de bruid en de enige reden dat we hun namen kenden was door de kaartjes die op elke tafel te vinden waren: `Thanks for being at our Wedding, Tom and Holly´. Nou graag gedaan hoor… we hebben het enorm naar ons zin gehad.

Toen het feest was afgelopen en M2 en ik onze avonturen van de avond aan het doorspreken waren hebben we Dale een SMS gestuurd: ´You guys rock. Crashing is cool. Thanx, the girls.´ De volgende ochtend kreeg ik een bericht binnen: ´You are so sexy you can crash anything I do. Hell you can crash me´.

En dat terwijl we de hele avond met Dale´s vrouw aan tafel hebben gezeten en hebben zitten kletsen. Foei Dale: Smooth as Silk! Maar iets zegt me dat we via de band nog wel meer weddings kunnen crashen……

Geen opmerkingen: