donderdag 19 juni 2008

Roadtrip dag 19

Van San Francisco naar Santa Cruz is maar anderhalf uur rijden. Dus ik had vandaag alle tijd. Toch heb ik besloten om vroeg uit San Francisco te vertrekken en een dagje in Santa Cruz door te brengen omdat uj hier maar een nachtje ben.

Dat ene nachtje heeft een reden, het enige hostel in Santa Cruz heeft een Curfew, wat zoveel betekend als: 11 uur licht uit en pitten. Bizar. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het een prachtig hostel is, met veel sfeer en de kamers zijn verdeeld over een aantal cottages. Leuk.

Vanochtend aangekomen na het eerste deel te hebben gereden van de highway one. Deze weg gaat vlak langs de kust van San Francisco naar Los Angeles. En het is zoo mooi. Je rijdt constant langs de zee. Op de kliffen. Prachtig hoor.

Santa Cruz is een leuk stadje. Mooi strand, gezellige pier en een permanente kermis op de boulevard. Alles erop en eraan, grappig. Veel kinderen. Maar ik heb mijn eerste bruine laagje opgedaan vandaag! Heerlijk in het zonnetje op een terras op de boulevard geluncht en toen op het strand gaan liggen. Boekje lezen, zonnetje genieten en mensen kijken. Ik zat op het deel waar de golven het hoogste zijn (het was niet zo´n goede surfdag dus haast geen golven) en er lagen wel 50 surfers in het water die moesten vechten om een goede golf. Leuk om te zien.

Vanavond eigenlijk voornamelijk in het hostel gehangen. Reisverhalen met Marc gedeeld. Een zweedse surfer. Hij is nu onderweg naar San Francisco dus ik kon een aantal tips geven.

Over 45 min gaat het ligt uit en ik moet nog uitzoeken hoe ik morgen moet rijden naar het hostel, dus toedels en tot snel!

Foto´s Dag 19

Geen opmerkingen: