woensdag 18 juni 2008

Roadtrip Dag 18

Na een ontbijtje na de wilde stapavond ging ik richting Fisherman´s Wharf. Ik had een wijntour geboekt door Napa Valley. Want zoals de twee dames achter mij in de bus zeiden: we don´t do Winetasting, we do wine drinking. Dus met de auto was niet echt een optie.


Het was zo mooi daar. Al die wijnranken en wineries. De tour was informatief, maar vooral mooi en gezellig en lekker.


We begonnen de tour met een rondleiding in een winery en het proeven van drie wijnen met bubbels. Wat een zaligheid. Er stond een lange tafel met een wit tafelkleed en een flink aantal flutjes op het gras onder de bomen. Het rook er zelfs lekker, naar kruiden en rozen.


Tweede wijnproeverij was wat meer traditioneel, met een bar waar je de wijnen mag proberen. We hebben daar ool geluncht. Een delishop met allerlei soorten panini´s, kazen, salades, fruit. En dan opeten onder de bomen aan picnicktafels. Mooi leven. Wijntje erbij.


Derde winery was het minst, met de minst spannende wijnen en een niet heel bijzondere ambience. Met zijn alle aan lange tafels met teveel licht. Alhoewel ik natuurlijk goed verwend was na die eerste twee. Wat wel leuk was was dat de dame die de wijnen schonk ook wat informatie gaf over de wijnen.

De laatste winery van de dag is in het bezit van een oude racecar racer. De hele winery heeft een toscaans tintje en ziet er prachtig uit. Ook hier hadden we weer het wijnproeven in de tuin. Ik denk dat ik nog nooit zo´n lekkere zinfandel op heb. En een Pinot Grigio.... ongelofelijk.


Fijne dag, nu een beetje moe. Ik ga afsluiten en naar bed. Een stapelbed, gelukkig lig ik beneden.


Foto´s dag 18

Geen opmerkingen: