maandag 2 juni 2008

Roadtrip Dag 2

Dag twee van de roadtrip zit erop, clueless is op de televisie en ik nu heb ik even tijd om te bloggen. Het is inmiddels kwart voor 12 Chicagotijd en hier, Fort Collins, Colorado (een uur rijden ten noorden van Denver) dus kwart voor 11. Het was wederom weer een goede dag met veel zon en een perfecte avond.

Herhaling: Roadkill wordt steeds ´interessanter´ vandaag lag er een compleet hert over de weg uitgesmeerd. Eet u smakelijk.

Afvinken: Ik kan weer twee staten van mijn lijstje afstrepen: Wyoming en Colorado.

Trend: Zo´n pickup truck/ camper is blijkbaar gemeengoed. Wat zijn Amerikanen toch handig. Vandaag kwam er een voorbij scheuren waarin je zowaar rechtop in kon staan. Na een grote sprong te hebben gemaakt, want de ´deur´ zit op minimaal een meter hoog.

Verandering: Eindelijk zag ik vandaag het landschap veranderen. Vlak voor de staatsovergang van Nebraska naar Wyoming zag ik iets rotsachtig tevoorschijn komen en was ik eindelijk verlost van de graanvelden. Veel koeien te vinden in het westelijke deel van Nebraska, samengaand met onaangename stank. En ja hoor daar zijn ze dan, rechts van Fort Collins, daar liggen ze dan: de bergen!

Geluk: Tot nu toe heb ik onwijze mazzel met het weer, zon, zon, zon en nog eens zon!

Goed einde: Ik kwam vanmiddag om ongeveer 4 uur aan bij mijn motel, dus even onder de douche en het centrum in. Cafe Vino had een geweldig terras. Heerlijke zeer droge witte wijn voor weinig! Toen aan de bar gaan zitten om wat te eten en naast mij zaten de sommelier van Cafe Vino en een vriend van de wineguy. Toen ik vertelde dat ik naar Napa valley ging gaf hij zijn visitekaartje met een naam van een winery in Napa en de naam van de eigenaar: ´Tell him you know me and they will take good care of you!´Oke dan. Nice. Vervolgens trok hij de duurste Pinot Noir open om te proeven. Heerlijk. Het was zijn laatste dag daar als sommelier, dus dat moest gevierd worden. Na nog een paar proeverijtjes en een heleboel tips (daar moet je heen, dat moet je doen, daar moet je eten, etc) zijn we naar een Hookahbar (waterpijp) gegaan. Een heel klein pijpenlaatje waar je kan roken en theedrinken, c´est ca. Daar nog een uurtje gezeten en toen afgepeigerd teruggereden. Zwoele zomeravond, goede wijn, leuke en interessante mensen: vakantie!

Muziek:
Favoriete song van de dag: Tom Waits - Ol´55
Ontroerd door: Wim Sonneveld - Het Dorp
Beetje heimwee: Ramses - Stil in Amsterdam
Hardst meegezongen: The Pipettes - Pull Shapes en Thicke - Brand New Jones
Ohja moment: Tim Deluxe feat Sam Obernik - It Just Won´t Do

Foto´s Dag 2

Geen opmerkingen: