zondag 1 juni 2008

Roadtrip Dag 1

Het grote avontuur is begonnen. Om 8 uur vanochtend reed ik al op de snel weg op naar Lincoln Nebraska. Nou daar zit ik inmiddels. Even een lijstje.

Beste ervaring:
Het ultime roadtrip gevoel. Blik op oneindig, vrijheid en de beste muziekcollectie bij me waardoor ik me geen moment heb verveeld.

Opmerkelijk:
Ik ben van de staat Illinois door Iowa naar Nebraska gegaan. Elke staat heeft zijn eigen verkeersregels en maximale snelheid (miles/hour!). Illinois 55-60. Iowa 60-70. Nebraska 65-75. Als ik nou nog verder west ga, mag ik dan nóg harder? Ik weet niet of mijn autootje dat gaat halen.

Verbazend:
Het wordt langzamerhand vakantie tijd en de camper is hier gemeengoed. Nu zag ik vandaag een pickup truck, ook veel voorkomend, maar deze was omgebouwd tot een camper. Het deed me denken aan zo´n driehoek tentje waar je in moet schuiven, zo klein. Dit was een soort zelfgebouwde kleine trailer verzonken in de achterbak van de pickup.

Minder bijzonder:
De omgeving. Het begon met nog niet groeiende vlak graanlandschap en na Des Moines in Iowa (iets over de helft van mijn trip vandaag) werd het iets (!!) glooiend. en ja, dat was het eigenlijk. Maar er waren niet veel mensen op de weg en het feit dat het zaterdag is helpt daar zeker bij.

Muziek:
Favoriet van de dag: Love Jones - Ohio River
Grootste verrassing: The Village People - Go West
Meest toepasselijk: Joni Mitchel - The Dry Cleaner from Des Moines (song startte net toen ik langs het eerste bord reed waar Des Moines opstond, nog 174 miles)

Foto´s Roadtrip Dag 1

Geen opmerkingen: