dinsdag 10 juni 2008

Roadtrip Dag 8

Ik ben alweer een week op pad en vandaag rijden we naar Cody. Via Grand Teton National Park, door het zuid-oosten van Yellowstone National Park naar Cody.

Groots: Net ten noorden van Jackson ligt Grand Teton National Park. Het park staat bekend om de pieken van de Rocky Mountains die er te bezichtigen zijn. Nou en inderdaad die pieken zijn er. Allemaal bedekt met sneeuw. Prachtig gezicht. Heel vreemd want je rijdt op een vlakke weg, geen geklim en rechts van de is er een vlakke vlakte en links daar zijn ze dan. Grillig en hoog. Heel mooi. Sommige pieken waren lastig te zien door de laaghangende wolken.

Sneeuwstorm: In Teton Park was het weer nog goed, maar zodra we de grens van het Yellowstone Park overgingen begon het een beetje te sneeuwen. Zo´n paar vlokjes. Maar hoe verder we het park ingingen, hoe hoger we moesten, hoe harder het ging sneeuwen. Tot op een gegeven moment het zo heftig was dat ik de wegbelijning niet meer zag en ik maar moest vertrouwen op lichte bandsporen van mijn voorganger. Bah, maar overleeft en eenmaal dalend, ging het zonnetje schijnen en werd het weer beter.

Moe: Oh wat was ik moe van dat intensieve rijden. Ook al was de sneeuwstorm maar een uur..... Sleepy.

Foto´s Dag 8

Geen opmerkingen: