zaterdag 29 september 2007

Milwaukee - Wisconsin

Jee ik mag weer een staat afvinken, nog iets minder van 50 te gaan.....
Gister ben ik mijn autootje, ik noem haar ´Snowflake`eens goed daan uittesten. Hup de tolweg op naar Milwaukee. Volgens mapquest zo´n anderhalf uur rijden. Nou daar ging ik dan. Kap eraf, want het zonnetje scheen lekker. Helemaal te gek zo´n cabrio. Het is een ouwtje, dus tussen de 50 en 60 miles/hour schut ze een beetje, maar dat is ook weer haar charme. Maar goed dat was wel cool. Weet nu ook hoe de tolwegen hier werken: geen touw aan vast te knopen maar als er Pay staat, moet je betalen.


Maar goed, naar Milwaukee gereden, daar in park op soort klif met uitzicht op het meer geluncht. En toen naar het Milwaukee Art Museum, daarvoor ging ik dus naar Milwaukee.

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het gebouw indrukwekkender is dan de collectie. Daar heb je een beetje een bijelkaargeraaptzooitje-gevoel. Je loopt van Popart zo in de marmerenbeelden. Beetje vreemd, maar de architectuur maakte een hoop goed. Zo gaaf, het staat aan het water, het was schitterend weer..... mooie dag.
Toen om een uurtje of vijf, het museum ging dicht, weer terug gaan rijden en natuurlijk flink in de avondspits stilgestaan, maar goed. Dat mocht de pret niet drukken, Ik heb dus verder niets gezien van Milwaukee, maar dan heb ik een mooi excuus om een keertje terug te gaan. Milwaukee schijnt Chicago in het klein te zijn en zeer gezellig, met allerlei boetiekjes en ateliertjes. Volgende week ofzo maar weer terug.

Geen opmerkingen: