vrijdag 14 september 2007

Alcohol

21 of ouder moet je zijn om hier enige vorm van alcohol te verkrijgen. In de supermarkt of in een restaurant vragen ze om je ID als je er jonger uitziet dan 30, dus zo wordt er (gelukkig) elke keer om mijn ID gevraagd. Vanochtend bij de supermarkt was het weer zover. Ik overhandig mijn paspoort en meteen is de man achter de kassa enthousiast want ja... `My first customer for today is an international lady! Good start!´Dat is een compliment, al liep ik er in mijn huispak en ongeborstelde haren. Maar die man begreepniets van mijn Hollandse paspoort dus vroeg om mijn rijbewijs. Ik overhandig mijn rijbewijs, maar ja die is ook Nederlands, dus dat schoot niet erg op. Hij liep, met ID´s, naar klantenservice. Maar zij ´Sandy´vond het geen geldig ID. He? Hoe kom ik hiermee dan jullie land in? Dus de kassaman vraagt aan mij: zal ik de manager er even bij roepen? Nou dat lijkt me een goed idee, zeg ik. Ik had er vol vertrouwen in dat de manager het wel zou snappen. Deze man kwam met een boekje met daarin allerlei ID´s, zodat hij de geldigheid kon bepalen. Maar wat stond er in het boekje? Allerlei Amerikaanse rijbewijzen..... Tsja.. Daar zittie van mij niet tussen, zei ik nog. Maar goed ik had er een beetje genoeg van dus ik riep dat ik dan maar naar de Dominick´s (grootste concurrent) ging. En dat terwijl de hele band vol lag. Eigenlijk had ik daar helemaal geen zin in, want ik had net alles gevonden wat ik op mijn boodschappenlijstje had staan en ik had daar zo´n twee uur over gedaan. Maar als ik dwars ben, ben ik dwars. Ik zwaaide nog even met mijn DRIE ID bewijzen (pp, rijbewijs en int. rijbewijs) en wees hem op mijn visa en alles wat in het Engels was geschreven en toen ging meneer de manager toch overstag. Nu kan ik dus alleen iets met alcohol kopen in Jewel als òf Jim (kassaman) òf Sandy (klantenservicedame) òf Randy (manager) er is.

AAAAAAHHHHHH! :)

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag meis,

Leuk, zo'n log. Lekker bezig zo te lezen. :)
Kus aan Jacco en natuurlijk ook een voor jou :)