zondag 2 september 2007

US

Nou daar zitten we weer in de US. Thema van dit bezoek is het appartment, ons tweede huis.
Vrijdag hebben we de sleutels in ontvangst genomen en ik was natuurlijk super nieuwsgierig. Ik moet zeggen het is prachtig! Zo mooi licht, goede ruimtes, prachtig balkon met dito uitzicht.
Wat wel heel erg opvalt is dat de oppervlakte van het appartement dezelfde afmeting heeft als ons appartement in A'dam, alleen hier wordt de ruimte gebruikt voor kasten!! Zoveel kastruimte, ongelofelijk! Twee inloopkasten, een hangkast en een kast met planken. Oh en de keuken is ook behoorlijk groot!
Ik was vrijdagmorgen al naar de IKEA geweest om een beetje research te doen en alvast de kleine dingen te kopen, als theedoeken, startboxen, etc. Die "kleine dingen" waren alsnog anderhalve winkelwagen vol, maar ok! 's Avonds met Jacco het eerste bezoek voor het grote meubilair. We hadden een van, dezelfde als ik de vorige keer (in mei) kreeg toegewezen. Heel die van vol gepropt, verpakkingsmateriaal eraf gesloopt en stouwen. Laten we zeggen dat ik mijn achternaam weer eer aan heb gedaan, he pap? Zaterdagmorgen die van leeggehaald en naar appartement gezeuld. Op naar de IKEA, ronde twee. Wij met twee auto's, zo van dan hoeven we niet nog een keer. Maar deel twee paste netjes allemaal in de van.
Het inelkaar zetten van IKEA-stuff vinden wij, maar vooral JK, een feestje. We hebben een zeer complete toolbox gehad van een collega van JK. JK in klus-modus: doorbuffelen en blik op oneindig. Grote stukken voor hem, mannelijkheid straalde er vanaf. Prullaria als lampjes voor mij, dozen opruimen en een beetje cateren. Prima taakverdeling. Bijna alles is al in elkaar gezet, we zijn tot 7 uur bezig geweest. Toen even eten bij de Thai tegenover het appartementencomplex en naar het hotel om te slapen!
Na deze twee dagen kan ik zeggen: IKEA is consessies doen! IKEA is oorlog!
Consessies omdat hetgeen je had uitgezocht "temporarily oversold" is en oorlog voor het inelkaar zetten. Onze handen doen nog steeds pijn!
Hier een paar fotootjes om een idee te krijgen. Later meer verhalen, de batterij van de laptop is bijna op!
Badkamer:

Woonkamer voor en na:


Slaapkamer voor:


Uitzicht:

Dikke kus voor iedereen in NL!

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een heerlijk enthousiast verhaal! Het ziet er prachtig uit en leuke meubelen hebben jullie uitgezocht! Altijd handig, zo'n inwonende klusjesman....oeps.
dit gaat helemaal goedkomen!!!
kus
pap mam