maandag 5 november 2007

Salsa

Een nieuw sociaal experiment, zowel voor het observeren van Amerikanen als voor onszelf.

Een aantal weken geleden zijn JK en ik op salsa gegaan. Een beginnerscursus van 5 weken leek ons een goede start. De groep bleek gevarieerd. Echt bij elkaar geraapt zooitje. Niemand valt uit de toon. Of eigenlijk valt iedereen uit de toon. Partners worden constant gewisseld dus de variatie aan danspartners is groot. Hilarisch. Twee jonge gasten die skatebroeken dragen en elke week in hetzelfde shirt verschijnen, hun woensdagshirt. Er doet ook een man mee, ik denk eind veertig, super klein mannetje en ik op mijn hakken. Ziet er niet uit.....hahaha. Zegt ie: ´I love taller women!´ Dus ik zeg:´Good for you.... or for me..... uh...´. Dan hebben we nog een oudere man die met veel beleid danst en super rustig. En we hebben natuurlijk opvulling. Er zijn (zoals bij alles danslessen) meer vrouwen dan mannen, dus worden er gevorderde mannen gevraagd om mee te doen. Prima, lekker even ronsgeslingerd worden. En als ik nou de intermediate en advanced cursus heb gedaan (ja grote plannen) dan ga ik Swing les nemen, of latin als mambo en cha cha. Lijkt me zo leuk. De amerikaanse Dansen met sterren is ook zoooo cool. Echt proffie. Inspiratie moet ergens vandaag komen toch?

Oh trouwens afgelopen woensdag was het halloween. Een paar sokken met pompoenen gespot EN een haremvrouw. Pruik met donkerbruine krullen, gouden hoofdband, zwarte glimmende stof om zichzelf heen gewikkeld, compleet met belletjes (bij elke stap te horen arggh) en ja hoor..... een blote buik. Nou was dat allemaal niet zo erg geweest, maaaaaar ze was halverwege 40..... met vetkwabben.... moet dat nou? Daar is zelfs Halloween geen excuus voor hoor!

Onze buren (waar we inmiddels een beetje contact mee hebben) kwamen zaterdag bij ons eten en hebben blijken elkaar ontmoet te hebben op een salsa-evenement/beurs. Dus werden meteen enthousiast. Zij heeft al jaren prive salsales gehad en hij vind het leuk maar niet echt iets mee gedaan. Dus na het eten kwam het idee om naar Esteban te gaan. Een salsatent met een liveband. Super leuk gehad. JK is echt super! En de buurvrouw is een pro, ja echt. Toen de dansschoenen uit een fluwelen tasje werden gehaald, had ik al zo´n vermoeden. Maar toen er op de dansvloer Mexicaantjes om ´r gingen vechten wist is zeker. Een pro.

Ik vind het geweldig om te zien, die mensen allemaal zo lekker dansen en plezier hebben. Beetje truttig misschien, maar word er gewoon gelukkig van. Goede band, lekker gemeleerd publiek (alle nationaliteiten en leeftijden door elkaar) en gezellige sfeer. Top avond. De buren gaan woensdag mee naar salsales. Haha.

1 opmerking:

Anoniem zei

Muy bien niƱos!!!