donderdag 10 mei 2007

Legal Stuff

Vanochtend hadden JK en ik een afspraak met de immigratie advocaat. De uitleg over Jacco z'n visa was binnen vijf minuten gegeven en alles was zo helder als een belletje!

Toen kwamen mijn duizend en een opties: als getrouwde vrouw, als student, als trainee, als toerist, als afhankelijk familielid, .... , .....

Mijn ideaal scenario zou zijn een mix tussen reizen door de USA en werken. De uitkomst van ons uitgebreide gesprek met de advocaat en hetgeen waar ik het best (of eigenlijk goed) mee kan leven is een half jaar op toeristenvisum (wat dus betekent dat ik na drie maanden een weekje terug moet naar Nederland, ook helemaal niet erg) en dan voor een jaar (of iets langer afhankelijk van de tijdsduur van JK's project) een traineeship ga volgen bij hetzelfde bedrijf als waar JK voor werkt.

Hoe dit traineeship eruit ziet is me nog volslagen onduidelijk, maar hoofdpersoneelszaken hier is zeer 'willing' en ziet allerlei opties. Vanavond gaan we met hem uiteten en zal ik hem daarover ondervragen. Op deze manier kan ik het eerste halve jaar rustig wennen, flink wat van de States zien en zo'n traineeship staat natuurlijk prachtig op mijn CV en brengt ook wat geld binnen!

Tot zo ver het bloggen van vandaag. Zometeen even samen lunchen en dan naar de film. Niet ver hiervandaan is er een bioscoopcomplex met dertig zalen, en Spiderman III draait.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi schat!

Nieuwe regels binnen creyf's geen prive internet meer, ook voor geen seconde op werk....euh geldt dit ook voor oud collega's? Opzich draait de omzet nog steeds dus ik stel mezelf even vrij haha! Geen tijd om al je verhalen te lezen maar dat stukje van jouw profiel moest ik wel om lachen; helemaal jij. Vogens mij ga je daar een toptijd hebben. Om maar weer een standaard riedel te doen...maar ik meen het wel. Afgelopen weken met Migiel erover gehad dat we de consumptie maatschappij in Nederland zat zijn echter in de USA vind ik dat wel wat hebben; alles maximaal!! Leuk dat je de 23e er bent...volgens mij staat het strand in de planning..ook prima! Ik ken toevallig die kok en bar personeel van de strandtent waar Georgette mee kwam...altijd fijn!! Moet donderdag wel werken maar wat mij betreft maken we er een leuke avond van. Ik kan op dit moment allerlei vragen stellen maar persoonlijk antwoord altijd makkelijker. Hughelga