woensdag 9 mei 2007

Dag 2: Kiezen

Op dag twee heb ik ben ik met mijn 'van' (een monster van een auto/busje voor zeven man) gaan rondtuffen. First stop: de supermarkt, de Amerikaantjes verklaarden me voor gek, wat is er nou bijzonder aan een supermarkt. Albert Heijn nummer 5 supermarkten zijn groot. Als je iets vergeten bij groenten en fruit (meestal vooraan) en je bent inmiddels bij het kattenvoer (meestal achteraan) dan loop je bijna een marathon. Ik heb hier een Jewel Osco bezocht, ik heb er serieus bijna twee uur rondgelopen. Ik had een aantal dingen op mijn lijstje staan en dat was ontbijt en mueslirepen voor JK. Bij ontbijt hoort Jus d'orange. Eerste keuze: welk merk. Minute Maid, Tropical, Jewel Osco huis merk, .... , ....... Ok we gaan voor Minute Maid. Tweede keuze: wat voor soort. Low Pulp, Pulp, Kids, Healthy (?), Light, Light Pulp, Light Low Pulp, Calcium, Calcium Light, Calcium Pulp, Calcium Low Pulp.... , ...... , ...... Zucht. Ja zo spendeer je wel twee uur in supermarkt. Volgende boodschap: Granolabars (mueslirepen). Toen ik het gangpad (zo'n 20 meter) kwam ingelopen en de rechterzijde alleen maar gevuld was met Granolabars heb ik eerst heel hard gelachen en blijkbaar keek ik toen zo verbaasd of wanhopig (of een combinatie tusssen beide) dat er iemand naar me toe kwam gesneld om te vragen of ik het allemaal kon vinden. Gedurende mijn Supermarkt bezoek is me dat door vier verschillende mensen gevraagd. Granolabars: Plain, plain low fat, plain fat free, raisin, honey, chocolate, chocolate crisps, peanutbutter, peanutbutter en chocolate,.... , .....

Afin, we zijn dag twee nog wezen lunchen met oude baas van JK en zij vrouw, hele lieve mensen en ik ben toen naar een outdoor mall geweest om een beetje winkels te kijken. De grootste overeenkomst tussen de winkels: groot, groter, grootst.

Geen opmerkingen: