donderdag 10 mei 2007

Auto rijden

In Amerika heeft iedereen een auto, en die hebben ze nodig omdat zelfs de supermarkt minstens een kwartier rijden is. Ik denk dat dit geen nieuws is. Toch is het extremer dan ik in eerste instantie dacht. Ik wil het even hebben over de Drive-thru's. Wij kennen in Nederland de Mc Donald's en de Burger King, maar dat is het wel zo'n beetje. In het dorp waar wij verblijven, Glenn Ellyn in West Chicago, is er niet alleen een Dunkin' Donut en Starbucks drive thru, maar ook een ATM (pinautomaat) drive thru (en Taco Bell en Wendy's en....). Mensen doen hier a-l-l-e-s met de auto. Ik merk het zelf ook, ik ben hier nog geen week en de grootste afstand die ik heb gelopen is van Sears naar Target. Amerikanen doen dit met de auto, want die winkels zijn zo groot dat de loopafstand van deur tot deur ongeveer 5 a 10 minuten is.

Maar oke de Drive Thru's: bijzonder fenomeen.

Ik rij overigens in een Chevrolet busje, waar zeven mensen in passen. Eerst dacht ik: dat wordt niets. Ik hou van kleine bolletjes, wendbare auto'tjes. Achteraf valt het 100 % mee: alle wegen en parkeerplekken zijn hier zo groot.

http://www.flickr.com/photos/11900406@N07/1200287537/

Geen opmerkingen: