donderdag 3 juli 2008

Roadtrip afgesloten

Na een paar dagen thuis en alles te hebben herbeleefd door foto´s te bekijken en herinneringen op te halen kan ik hardop zeggen dat mijn roadtrip ge-wel-dig was. En dat niemand me deze ervaring kan afnemen. Het voelt alsof ik twee volledig verschillende vakanties heb gehad. Met mijn vader de natuur verkennen en ik mijn uppie California: de steden, het strand. Beide ontzettend leuk en volledig anders.

Ik ben erachter gekomen dat als je alleen bent je de meeste mensen ontmoet. Je bent gewoon meer benaderbaar dan wanneer je als stel ergens bent. Ik heb dan ook heel veel mensen leren kennen. Ieder met een eigen verhaal en ieder verzorgd een compleet andere ervaring. Met sommige mensen heb ik alleen maar gefeest, andere serieuze gesprekken gehad, met veel reisverhalen gedeeld.

I Love California. Eerlijk, daar zou ik zo naartoe verhuizen. Ik had echt het gevoel dat ik in een ander land was. Het is dat er Wall-mart is en dat ze (behalve het accent) dezelfde taal spreken, maar California heeft een andere vibe dan de rest van de VS, het is liberaler, de mensen zijn er mooier, het ruikt er zelfs lekkerder. Dat laatste viel me elke keer weer op. Door het prachtige weer was alles in bloei, de geur van de zee, de lavendel die ´s avonds gaat geuren. Maar je moet ook veel geld hebben om in California te wonen en te kunnen genieten.

Mijn beste dag in CA was de Napa Valley Tour. Een wijntour. Wat een romantiek. Elke winery laat je een sprookje beleven, je bent een prinses en je wil er nooit meer weg. Goede wijnen in een perfecte setting. Mijn beste avond was in Santa Barbara, met twee meiden uit London. Feest en een pool party in de bergen van Santa Barbara.....daar zit het geld. Wat een ervaring.

Ook ben ik het een en ander over mezelf te weten gekomen. Goed en slecht. Ik heb een beetje meer begrip gekregen voor het feit dat veel (heel veel) Amerikanen nog nooit buiten de VS zijn geweest/ hebben gereisd. Ik ben een maand weggeweest en heb misschien net een kwart gezien, nee meer een achtste. Dus ja... je kan je leven lang elke vakantie in de VS zoetbrengen en nooit dezelfde stad bezoeken. Maar ik blijf erbij dat het goed is om je horizon te verbreden. Andere culturen te ervaren. Daarom heb ik ook zoveel leuke mensen ontmoet in de hostels. Ze komen overal vandaan.

Mijn laatste avond in Santa Monica heeft Jim (broer van mijn vriendinnetje Marie en special effect producer in LA) me mee uitgenomen. Het was een heerlijke avond. Prachtige wijnbar, verassende sushi, goed gezelschap waar ik meteen een klik mee had. Laat naar bed. Ik werd de volgende ochtend om vijf uur wakker en het eerste wat ik dacht: ´Ik ga naar huis, ik wil naar Jacco´. Dus in plaats van nog doorreizen naar San Diego ben ik in de auto gesprongen en terug gaan rijden. Ik heb er drie dagen over gedaan en het is heerlijk om weer bij Jacco te zijn.

Toen ik net terug was heb ik een paar dagen overal spierpijn gehad en was vooral moe. Maar heb een zeer voldaan gevoel. Dat heb ik toch maar mooi weer gedaan! En zie uit naar nieuwe avonturen en belevenissen, kom maar op.... Ik kan het aan.

Leuk dat je mijn roadtrip heb meebeleefd door blogs te lezen en foto´s te bekijken. KUS

Geen opmerkingen: